Page 16 - SEED - SZVM - Jógyakorlatok
P. 16
16 • seed személyes vállalkozói mentorprogram
A folyamat mindkettőnk
számára hasznos volt
Göndöcsné Agócs Dóra Orning Anikó
mentor mentorált
A pécsi székhelyű Eco-Cortex Kft. ügyvezető- Az Orning webdesign megálmodója, létrehozó-
je vagyok. Cégünk, tanácsadóként, 1998 óta ja vagyok. Vállalkozásomat 2018-ban indítottam
dolgozik a regionális fejlesztés szolgálatában. el. Egyéni vállalkozóknak, kis- és középvállal-
A magán- és közszférát egyaránt segítjük elem- kozásoknak nyújtok segítséget abban, hogy
zésekkel, piackutatással, projektgenerálással egyedi logóval, igényes arculattal, vagy egy
és -menedzsmenttel. Kifejlesztettünk egy virtuális felhasználóbarát, harmonikus weboldallal kitűn-
inkubátorházat (VINTER) annak érdekében, hogy jenek a tömegből, betörjenek a piacra, bővítsék
a vállalkozásfejlesztésben, különösen az inno- az ügyfélkörüket. A logó-, illetve arculattervezés
vációban és az elektronikus kereskedelemben, mellett egyéb grafikai munkákkal is foglalkozom:
versenyképes, újdonság értékű tanácsadási szol- plakátokat, Facebook-hirdetéseket, Facebook-
gáltatást vezessünk be a piacra. posztalapokat, szórólapokat tervezek.
Célkitűzés
A mentorálási folyamat egyik alapvető célja Anikó megrendelői körének bővítése volt, amely magá-
ban foglalta a célcsoportok azonosítását, a vállalkozói tevékenység láthatóvá tételét. Cél volt még
egyéb kreatív tevékenységi területek összekapcsolásának lehetősége a már működő vállalkozással.
A mentorálási folyamat
Anikó egyéni vállalkozóként dolgozik, jó pénzügyi alapképzettséggel, erős pénzügyi és adminisztrációs
kompetenciákkal. Korábban analitikai, kereskedelmi vonalon tevékenykedett. Adminisztrációs rutinnal,
megbízható pénzügyi ismeretekkel rendelkezik, jól osztja be a saját idejét, és jól tud egyedül dolgozni.
A mentorálás fókuszában a koronavírus járvány miatt kialakult gazdasági helyzet mentorált vállalkozás
életére gyakorolt hatásainak vizsgálata, a lehetőségek áttekintése állt.
A járvány európai terjedése az egyes országok gazdasági teljesítményére drámai hatást gyakorol(t),
a gazdasági folyamatok szinte „lefagytak”, a megrendelések megtorpantak. A vállalkozások elsősorban
belső működésükre és annak finanszírozására koncentrálnak. Ezzel együtt az online szolgáltatások piaci
előnyhöz juthatnak, hiszen az emberek a virtuális térbe szorulnak, mind a társadalmi kapcsolataik ápolása,
mind a szükségleteik kielégítése során. Ebben a helyzetben Anikó találhat olyan piaci rést, amely fejlődési
lehetőséget biztosít a vállalkozása számára.