Page 18 - SEED - SZVM - Jógyakorlatok
P. 18

18 • seed                                személyes vállalkozói mentorprogram



                        Ez egy nagyon nehéz folyamat


                        mindkét félnek





















                             Dömötör Ákos                                 Knapcsek Ádám
                                  mentor                                      mentorált

               A német Glaub cégcsoport stratégiai értékesítési   A Hídknap Faipari Kft. társ ügyvezetőjeként te-
               vezetője vagyok. Leginkább cégépítőként gondo-  vékenykedem. A főiskolát elvégezve, 2009-ben,
               lok magamra. Azt élvezem, ahogy egy csapattal   nem is volt kérdés, hogy a családi vállalkozásban
               együtt megtaláljuk a piaci igényeket, és rájövünk,   fogok dolgozni, édesapámat segítve. Cégünk
               milyen szervezeti felépítésben, milyen folyama-  mindenféle famunkával foglalkozik, a fő csapás-
               tokkal tudjuk azokat a legjobban kielégíteni. Több   vonal a nyílászáró- és a bútorgyártás. Nagyban
               országban éltem, ami erős globális látásmódot   támaszkodunk kollégáink szakértelmére és ta-
               adott. Főként gyártásban és annak környékén   pasztalatára. Nekem az a feladatom, hogy a cég
               dolgoztam. A legtöbbet eddig az OptoForce     mindennapi élete ne ütközzön akadályokba,
               nevű robotikai startup felépítéséből és annak   és gördülékeny legyen.
               a dán OnRobotba olvasztásából tanultam.


               Célkitűzés
               Közös munkánk középpontjában a generációváltás kérdése állt. Ezt a folyamatot részletesen
               áttekintettük. Ezután olyan párbeszéd alakult ki közöttünk, ami nagyban hagyatkozott Ákos nem-
               zetközi tapasztalataira. Gyakorlati példákkal színesítettük a mentorálást, és megvizsgáltuk a cég
               szűk keresztmetszeteit is.



               A mentorálási folyamat

                  A legfontosabb lépésként Ákos eljött megnézni az üzemet. „Beleszagolt” a levegőbe, megérezte
               a cégünk ritmusát, és így képbe került a céges kultúrával is. Ezután még egy személyes találkozónk
               volt Budaörsön. Azt követően online tartottuk a kapcsolatot 3-4 heti rendszerességgel. Mindig
               az adott alkalommal beszéltük meg a következő időpontot. Előfordult, hogy valamelyikünknek
               közbejött valami, ilyenkor rugalmasan megoldottuk a dolgot.
                  Az aktuális témákat mindig az alapján választottuk ki, hogy a cég életében éppen mi volt fontos.
               Egy-egy témát általában több beszélgetésen keresztül is feldolgoztunk, és amikor úgy éreztük,
               hogy nagyjából átbeszéltük a problémát, haladtunk tovább. Eleinte inkább olyan elvontabb témákról
               volt szó, mint a vezetői szerepkörök átadása a generációváltás során, később egyre konkrétabb,
               például a gyártásszervezést érintő kérdésekre fókuszáltunk.
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23