Page 25 - SEED - SZVM - Jógyakorlatok
P. 25

személyes vállalkozói mentorprogram                                         seed • 25




                  Az együttműködésben óriási segítséget jelentett egy harmadik szereplő is, mégpedig Lúcia
               férje. Robi nemcsak biztatásával és támogatásával segítette a folyamatot, hanem a találkozások
               megszervezéséből is aktívan kivette a részét. Az együttműködés sikerességének kulcsa az őszin-
               teség és a kölcsönös bizalom volt: a kezdetektől egyértelműen jeleztük egymás felé az elváráso-
               kat, a kéréseket és a lehetőségeket. Talán ennek is köszönhető, hogy a mentorprogramon túl is
               számíthatunk egymás segítségére és társaságára.

                     Nem leírni, hanem lerajzolni kellene


                    a terveket és az elgondolásokat.



               A mentorálási folyamat eredménye

                  Mindketten nagyon elkötelezettek voltunk a cél elérése mellett. Az egyeztetések és a közös gondolkodás
               aztán meg is hozta az áttörést. A tevékenységek szinergiáját a rajzművészet kohéziójában találtuk meg: ez
               az a pont, amelyik magában foglalja mindkét értéket (egyediség és eladhatóság), s amivel jól kifejezhető
               mind a termék/szolgáltatás egyedisége, mind az esztétikum populárisabb megközelítése. Erre már lehet
               marketingstratégiát építeni, fogyasztóbázist alapozni, és itt teremtődnek meg a szélesebb, de mégis konk-
               rétabb üzleti lehetőségek.
                  A két irány összekapcsolását erősíti a self branding, amely betekintést enged az alkotó világába, létrehozva
               ezzel a művész és művészete egyértelmű kapcsolatát. A hatékonyság stabilizálása mellett sokat foglalkoztunk
               az innovációval, nagy hangsúlyt helyezve a növekedési lehetőségek újragondolására. Feltérképeztük az üzleti
               és a művészi területen elérhető jótékony kapcsolatokat. Ebből a folyamatból került ki egy művészeti képzés
               jövőbeni elindításának lehetősége. Ez visszavezetett az első találkozás alkalmával feltett kérdésemhez: Mit
               mondanál a Forbes Magazin riporterének, amikor évek múlva interjút készít veled a sikereidről?

                                                            Mit adott nekem a program?


                                                            Kéri Viktor: Minden fejlesztési folyamatból sokat
                                                            épülök, hiszen nem lehet valakit úgy átvinni egy
                                                            csónakkal a folyó túlpartjára, hogy mi magunk
                                                            is meg ne érkezzünk oda! A Lúciával való közös
                                                            gondolkodás jóval többet adott nekem, mint
                                                            az együttműködések általában. Művészi szem-
                                                            lélete megerősítette bennem az egyedi értékek
                                                            jelentőségét és azok motivációs erejét is. A projekt
                                                            rávilágított arra, hogy egy üzleti tervet nemcsak
                                                            megíratni, hanem megrajzoltatni is lehet. Már
                                                            hogyha valaki éppen a rajzolásban kiváló.

                                                            Mészáros Lúcia: Nagyon féltem a mentorvá-
                                                            lasztástól, mivel jóformán nem tudtam, hogyan is
                                                            definiáljam magamat a vállalkozói világban.  Viszont
                                                            minden mentorálási alkalomkor örültem annak,
                                                            hogy Viktor nem csupán sablonos irányelvekkel
                                                            akarja letudni az „állomásokat”, hanem próbált
                                                            újfajta megközelítésekkel és hosszú távon jól al-
                                                            kalmazható üzleti és baráti tanácsokkal is ellátni.
                                                            A legfontosabb tényező, amire sikerült megoldást
                                                            találnunk, hogyan összpontosítsam a sok kreatív
                                                            gondolatot egy irányba, és építsek énmárkát.
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30