Page 27 - SEED - SZVM - Jógyakorlatok
P. 27

személyes vállalkozói mentorprogram                                          seed • 27




                  2020 tavaszától főleg azokkal az üzletekkel foglalkoztunk, amelyek a pandémia alatt „jól mentek”,
               vagy amelyekben jó lehetőség mutatkozott (pl. webshop). Felkészültünk továbbá a szolgáltatási portfólió
               új üzletágára, valamint a pandémia utáni helyzethez való alkalmazkodásra.
                  A pénzügyi tervezés excel kalkulációit kezdetben nehezen tudtuk a teljes portfólióra elkészíteni. Amikor
               azonban már kezdett kikristályosodni az első szolgáltatási elemekre vonatkozóan, hogy mik azok a stratégiai
               és operatív kérdések, amelyeket meg kell válaszolni, vagy amelyek alapján módosítani kell az üzleti modellt
               vagy a tulajdonosi erőforrás-allokációt, akkor már sokkal motiváltabban haladtunk az elkészítésével.

                     Előre meghatároztunk témákat,


                     amelyek mentén haladtunk.




               A mentorálási folyamat eredménye

                  A GrowthWheel segítségével folyamatosan monitoroztuk a fejlődést: a piaci pozíció tekintetében
               75%-ra sikerült növekedni 50%-ról; az üzleti folyamatokban szintén 75%-ot tudtunk elérni az induló
               25%-os értékről; a networkinget pedig 50%-ra sikerült felhozni nulláról úgy, hogy a pandémia hatá-
               sára át kellett állni online kapcsolatépítésre, ami lényegesen lassabban haladt.
                  Gyuri vállalkozási portfóliójában 2019-ről 2020-ra az éves YoY (Year-on-Year) mutató 180%-os
               haszonnövekedést mutatott, mivel a közösen meghatározott fejlesztéseknek köszönhetően több erő-
               forrás volt a tervezésre, kontrollingra. A nyereség növekedése elsősorban a költségmegtakarításoknak
               volt köszönhető, valamint annak, hogy Gyuri időgazdálkodását is hatékonyabbá tettük. Meghatároztuk
               azt is, hogy mit és hogyan lehet, hogyan érdemes „kiszervezni” partnernek, beosztottnak, ügyfélnek.
                  Az eredmény másik kulcstényezője a marketing automatizálása, a honlappal integrált HubSpot
               CRM bevezetése volt, mellyel az új üzletágak elindításához és gyors beindításához is lehetőség nyílik.

                                                            Mit adott nekem a program?

                                                            Fábián Zoltán: A világlátásom tovább tágult új
                                                            nézőpontok, üzleti problémák és vállalkozói kulcs-
                                                            kérdések megismerésével, valamint a pandémiás
                                                            helyzet kihívásaira adható válaszokkal, amiket
                                                            a többi mentorálttal is alkalmazni tudtunk. Nagyon
                                                            hasznosnak találtam a mentorálást: jó kérdéseket
                                                            kaptam, izgalmas megoldandó feladatok, problé-
                                                            mák feltárásában, megoldásában vehettem részt.


                                                            Szűcs György: A program legelején kiderült
                                                            számomra, hogy a mentorálás jóval többet ad-
                                                            hat, mint amit el tudtam képzelni. Mivel nem volt
                                                            még ilyen tapasztalatom, nem volt elképzelésem
                                                            arról, milyen széles skálán tud segíteni egy ta-
                                                            pasztalt vállalkozó. A leginkább az lepett meg,
                                                            hogy hiába csak szakmai ügyekről beszélgettünk,
                                                            valójában minden találkozási alkalom végére
                                                            az idő 40−60%-ában személyes problémákat is
                                                            oldottunk meg. Hiszen a vállalkozó egyben sze-
                                                            mélyiség, érzelmekkel és gondolatokkal teli lény.
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32