Page 26 - SEED - SZVM - Jógyakorlatok
P. 26
26 • seed személyes vállalkozói mentorprogram
Az idő 40−60 százalékában szemé-
lyes problémákat is oldottunk meg
Fábián Zoltán Szűcs György
mentor mentorált
Két családi vállalkozásban is dolgoztam-dol- Az első kft.-met 2009-ben indítottam még
gozom: először szüleimmel, 1994 óta, oktatási az egyetem alatt, és azóta folyamatosan vál-
és tanácsadási tevékenységet végeztünk; jelenleg lalkozóként tevékenykedem. Jelenleg is egyéni
a feleségemmel már mi vagyunk az idősebb vállalkozóként dolgozom. A fő bevételi forrásom
generáció a TimeTeamben, ahol marketing, érté- tűzzsonglőr showműsorok készítése, bemu-
kesítési, projektvezetési szolgáltatásokat nyújtunk. tatása különböző rendezvényeken. Emellett
Idén beszálltam egy Ipar 4.0-ás mérési, adat- a mentorálási folyamat során webshop indításá-
gyűjtési, elemzési technológiát és módszerta- ról is sokat beszélgettünk a mentorommal. Egy
nokat szolgáltató spin-off−start-upba is, amellyel reklámügynökség is „ébredezik” a szárnyaink
a KKV-kat szeretnénk versenyképesebbé tenni, alatt, amelyben mélyreható ügyviteli és műkö-
a digitalizációs korlátaikat ledönteni. dési változásokat eszközöltünk Zolival.
Célkitűzés
Célunk Gyuri vállalkozási portfóliójának fejlesztése volt. Szisztematikusan felülvizsgáltuk a teljes
„értékteremtő gépezetet”. A folyamat a hiányzó részek meghatározásától a gyakorlati megvalósí-
táson át (például CRM, piacra vitel, pénzügyi tervezés), az eredmények értékeléséig tartott.
A mentorálási folyamat
2019 végén személyes találkozásokkal indítottunk, de már akkor is hibrid módban működtünk:
volt „élő” találkozó, és volt rendszeres online egyeztetés. Később, a pandémiás helyzetben, a tisztán
online kapcsolattartásra tértünk át. Előre meghatároztunk témákat, amelyek mentén haladtunk.
Mindig volt azonban valamilyen aktualitás is (probléma, lehetőség, szakmai anyagban olvasott/
látott/hallott érdekesség, a mentori network-ömből is hozhattam példákat, követendő személye-
ket), amivel bővítettük a mentorálás tárgykörét.
A háttértámogató rendszer (GrowthWheel) töltése jól ment, a 360 értékelés nagyszerű indulási
segítséget adott a fejlesztendő területek meghatározásához, és a folyamatos „Hol járunk?”, „Mikor
érünk már oda?” kérdések megválaszolásában is hasznos támpont volt.